Ana içeriğe atla

AARRR Metrikleri Nedir?

 AARRR metrikleri (korsan metrikleri de denir), bir işletmenin performansını analiz etmeye yönelik bir yaklaşımdır.

AARRR, "edinme, etkinleştirme, saklama, yönlendirme ve gelir" anlamına gelen bir kısaltmadır.

AARRR nedir?

AARRR çerçevesi, Silikon Vadisi yatırımcısı ve 500 Startup'ın kurucusu Dave McClure tarafından geliştirildi. 

Ortalıkta dolaşan çok sayıda boş ölçümle, AARRR ölçümleri, neyin önemli olduğunu izlemek için hatırlaması kolay bir sistem sağlar. 

AARRR metriklerinin her bir bileşenine daha ayrıntılı olarak bakalım.


1. Edinme

Bu çerçevedeki ilk adımdır. Edinme, insanların sizi bulması ile başlar ve onlara ücretli müşteri olmaları ile sona erer. 

İnsanların sizi nasıl bulduğu, pazarlama stratejinize bağlıdır. Örneğin, bir gelen pazarlama stratejisi, çok sayıda yüksek kaliteli içerik üreterek ve Google'ın potansiyel müşterilerin sizi bulmasına yardımcı olmasını bekleyerek müşteriler bulur.

Alternatif olarak, banner reklamlarına, Facebook reklamlarına veya Google AdSense'e güveniyor olabilirsiniz. 


2. Aktivasyon

Aktivasyon hızlı bir şekilde takip eder ve satın alma ile örtüşür. İşte potansiyel müşterilerinizin fırsatlara dönüştüğü yer burasıdır.

Edinme tamamen ziyaretçileri, özellikle de doğru ziyaretçileri web sitenize çekmekle ilgiliyken, etkinleştirme, ilgili potansiyel müşterileri ürününüzle etkileşime geçmeye nasıl ittiğinizdir. 

Bu iki aşamalı bir süreçtir. 

İlk olarak, potansiyel müşterileriniz ürününüzü denemek için olumlu adımlar atar. Örneğin, ücretsiz bir denemeniz varsa, bunu bir şans verirler. 

İkinci olarak, nitelikli müşteri adaylarınızı veya ücretsiz denemelerinizi ödeme yapan müşterilere dönüştürürsünüz.

Müşterileri dönüştürme oranınız, dönüşüm oranınızdır . 

Dönüşüm oranınızı artırmanın bir yolu, deneme verilerinizi izlemektir: hangi müşteriler deneme yapıyor, denemeleriniz genellikle ne kadar sürüyor ve hangi planlara kaydoluyorlar. 

Baremetrics, deneme verilerinizi gerçek zamanlı olarak hesaplayarak deneme verilerini izlemeyi kolaylaştırır: 


3. Saklama

Müşteriyi elde tutma, bir işletme sahibi olarak üzerinde çalışabileceğiniz en önemli şeydir. Niye ya? Ortalama olarak, yeni bir müşteri edinmek, mevcut bir müşteriyi elde tutmaktan  beş kat daha maliyetli olabilir.

Bu nedenle, müşterinizi kaybetme riski altındaki müşterilerinizi hemen belirlemeli ve olağanüstü bir müşteri deneyimi sağlamaya odaklanmalısınız. 

Bunu yapmanın birkaç yolu vardır:

  1. Müşterilerden sürekli olarak geri bildirim isteyin 
    1. Geri bildirim toplamak ve eğilimleri bulmak için anket araçlarını kullanın. Örneğin, birçok müşterinin geliştirilebileceğini düşündüğü belirli bir özellik var mı? Bu bilgilerle, ürün yol haritanızda yapmanız gereken en önemli değişiklikleri planlayabilir ve buna göre uygulayabilirsiniz. 
  2. Kaynakları müşteri desteğine ayırın 
    1. Müşterileriniz ürününüzle ilgili sorunlar yaşadığında, yardım almaları çok kolay olmalıdır. Destek taleplerine zamanında yanıt vermek için özel bir destek ekibi kurduğunuzdan emin olun ve hazır olduğunuzda, müşterilerin ürününüzü nasıl kullanacaklarını öğrenmelerine yardımcı olmak  için bir müşteri katılım süreci geliştirin.
  3. Müşterilerinizi bölümlere ayırın ve davranışlarındaki eğilimleri arayın 
    1. Elde tutma söz konusu olduğunda, kalan müşteriler ile çalkantılı müşteriler arasındaki benzerlikleri aramak isteyeceksiniz. Bunu Baremetrics'in segmentasyon özelliği ile yapabilirsiniz. 

      Müşterileri ortak özelliklere göre segmentlere ayırarak, "Hangi fiyat katmanında en fazla kayıp var?" gibi soruları yanıtlayabilirsiniz.

Bu soruyu Baremetrics uygulamasında inceleyelim. 

Baremetrics'ten gerçek verilerle canlı bir demo izleyin, oturum açmaya gerek yok!


Profesyonel planın (pembe çizgi) ve Başlangıç ​​planının (sarı çizgi) yüzde 2 ile 7 arasında değişen sürekli olarak benzer bir kullanıcı kayıp oranına sahip olduğunu görebiliriz. Ancak Kurumsal plan, diğer iki plandan sürekli olarak daha yüksekti ve Ekim 2021'den bu yana istikrarlı bir şekilde artıyor. 

Kurumsal müşterilerimiz, bir segment olarak daha yüksek müşteri kaybına yol açan benzer sorunlar yaşıyor olabilir. 

Daha gerçek hayattan müşteri segmentasyonu örnekleri görmek ve bunun müşteriyi elde tutma stratejinizi nasıl iyileştirebileceğini görmek istiyorsanız, nasıl yapılır kılavuzumuza göz atın . 


4. Yönlendirme

Daha önce bahsettiğimiz gibi, çerçevenin önceki aşamaları, potansiyel müşterileri ödeme yapan müşterilere dönüştürmeyi içeriyordu. Yönlendirme aşaması, mevcut müşterilerinizi marka savunucularına dönüştürdüğünüz zamandır. 

Shopify App Store'daki beş yıldızlı derecelendirmelerden müşteri tavsiyelerine kadar, ağızdan ağza pazarlama, uzun vadeli başarıyı sağlamanın kanıtlanmış bir yoludur.

Özellikle müşteri tavsiyeleri, üzerinde durulması gereken en önemli metrik gruplarından biridir. Sonuçta, müşterilerinizin ürününüze başkalarını yönlendirmesini sağlamak her işletmenin hayalidir. Yeni müşteriler edinmenin gerçek ve düşük maliyetli bir yoludur.

Mevcut müşterilerinizin ürününüzü başkalarına tavsiye etme olasılığını ölçmek için Net Promoter Score'u kullanabilirsiniz . 


5. Gelir

Müşteriler ücretli müşteri olarak kaydolduktan sonra gelir akışınız başlar. 

Gelir, bir hobiyi bir işten ayıran şeydir. Uygulamanızın değeri olduğunun ve kullanıcıların bunun için ödeme yapmaya istekli olduğunun kanıtıdır. 

Gelir için izlenecek birçok metrik vardır. En popüler olanlardan bazıları şunlardır: 

  1. Müşteri edinme maliyeti (CAC) 
  2. Müşteri yaşam boyu değeri (LTV)
  3. Aylık yinelenen gelir (MRR)
  4. Kullanıcı başına ortalama gelir (ARPU)


AARRR metrikleri hangi soruları yanıtlıyor?

Metrikler, şirketinizle ilgili basit soruları yanıtlamak içindir. AARRR çerçevesinin her aşamasında kurucuların sorabileceği bazı soru örnekleri: 

  • Edinme: İnsanlar ürününüzü veya şirketinizi nasıl keşfediyor?
  • Aktivasyon: Bu kişiler, yapmalarını istediğiniz işlemleri yapıyor mu?
  • Elde tutma: Etkinleştirilmiş kullanıcılarınız ürünle etkileşime devam ediyor mu?
  • Yönlendirme: Kullanıcılar ürününüzü başkalarına anlatacak kadar beğeniyor mu?
  • Gelir: İdeal müşterileriniz bu ürün için ödeme yapmaya istekli mi ?


AARRR metriklerinizi hesaplamak için Baremetrics'i kullanın

Shopify uygulamalarını büyütmek için gereken tüm farklı iş metriklerini hesaplamak zor olabilir. Shopify Partners'ın Baremetrics kullanmasının nedeni budur. 

Sıfır kurulum entegrasyonuyla Baremetrics, Shopify verilerinizi çeker ve bunun gibi kullanışlı panolara dönüştürür. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...