Ana içeriğe atla

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nasıl Yapılır?

Arama Motoru Optimizasyonu, sitenizin Arama Motorları tarafından daha kolay bulunması, indekslenmesi ve böylece arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Internet dünyasında daha güçlü bir yer edinebilmek için, arama motoru optimizasyon kurallarını bilmeniz ve sitenize uygulamanız gerekir. Böylece domain’inizin yaşı, ’PageRank’ değeri (pagerank, başka sitelerden verilen linklere bağlı olarak hesaplanır) gibi rakip siteler ile oluşan ve büyük ölçüde zamana dayalı olan farkları ortadan kaldırabilir ve özellikle Google Organics sonuçları arasındaki açığı hızla kapatabilirsiniz. Aşağıda konu ile ilgili birkaç ipucu bulabilirsiniz.



Anahtar Kelime Kullanımı

1. Title tag’inde sayfa için en önemli anahtar kelimeler kullanılmalı
2. Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı
3. Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, ilişkili olmalı
4. H1 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı
5. Alan adında anahtar kelime bulunmalı
6. Sayfa adresinde (URL’de) anahtar kelimeler bulunmalı (ürün ve kategori ismi)
7. H2, H3 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelime kullanılmalı
8. Sayfa görseli, <alt> ve <title> tag’leri ile açıklanmalı, tanımlanmalı
9. Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> tag’leri ile işaretlenmeli
10. Her bir sayfadaki Meta description tag’inde anahtar kelimeler de içeren açıklama kullanılmalı
11. Her bir sayfadaki Meta keywords tag’inde anahtar kelimeler içeren açıklama kullanılmalı

Sayfa Özellikleri

12. Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi, navigasyonu iyi analiz edilmeli
13. Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi sağlanmalı
14. Sayfaların yaşının önemli bir etmen olduğu unutulmamalıdır.
15. Linklerin kırık olmaması gerekmektedir.
16. İndekslenebilir içeriğin oranı artırılmalı, indekslenemeyen içerik tercih edilmemelidir.
17. Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntı olmamalı)
18. Güncelleme sıklığı arama motorlarına sayfanın aktif bir sayfa olduğunu söyleyecektir.
19. Site URL’sinde kullanılan “/” adedinin 4’ü geçmemesi önerilmektedir.
20. Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı kullanımlar, eşanlamlılar sayfada gösterilebilir)
21. Sitenin HTML doğruluğu, HTML doğrulama araçları ile site uygunluğu düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.

Site - Domain Özellikleri

22. Sitenin global olarak aldığı linkler, linklerin popülaritesi önemlidir.
23. Sitenin yaşı önemlidir.
24. Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu önemlidir.
25. Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
26. Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı önemlidir.
27. Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link açıklaması olarak kullanımı)
28. Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi (Aranan kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb. oranları ile arama sonucunda sıralama sonuçlarının değişmesi)
29. Google tarafından sitelere verilen manuel otorite - ağırlık önceliği (wikipedia, amazon, vb siteler için)
30. Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
31. Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı, indekslenen sayfa sayısındaki artış önemlidir.
32. Site - domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
33. Google Site Yöneticisi Araçlarında site doğruluğu, hatalı / kırık linkler

İç Linklerin Özellikleri

34. Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu - <a href=” “> link açıklaması </a>
35. Link veren sitenin popülerliği
36. Link veren sitenin, içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
37. Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
38. Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması gerekli)
39. Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda içerik üretiyor olması
40. Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
41. Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
42. Link veren sitelerin domain uzantıları

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...