Arama Motoru Optimizasyonu, sitenizin Arama Motorları
tarafından daha kolay bulunması, indekslenmesi ve böylece arama sonuçlarında
daha üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Internet
dünyasında daha güçlü bir yer edinebilmek için, arama motoru optimizasyon
kurallarını bilmeniz ve sitenize uygulamanız gerekir. Böylece domain’inizin
yaşı, ’PageRank’ değeri (pagerank, başka sitelerden verilen linklere bağlı
olarak hesaplanır) gibi rakip siteler ile oluşan ve büyük ölçüde zamana dayalı
olan farkları ortadan kaldırabilir ve özellikle Google Organics sonuçları
arasındaki açığı hızla kapatabilirsiniz. Aşağıda konu ile ilgili birkaç ipucu
bulabilirsiniz.
Anahtar Kelime
Kullanımı
1. Title tag’inde sayfa için en önemli anahtar kelimeler
kullanılmalı
2. Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı
3. Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, ilişkili olmalı
4. H1 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı
5. Alan adında anahtar kelime bulunmalı
6. Sayfa adresinde (URL’de) anahtar kelimeler bulunmalı (ürün ve kategori ismi)
7. H2, H3 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelime kullanılmalı
8. Sayfa görseli, <alt> ve <title> tag’leri ile açıklanmalı,
tanımlanmalı
9. Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> tag’leri ile
işaretlenmeli
10. Her bir sayfadaki Meta description tag’inde anahtar kelimeler de içeren
açıklama kullanılmalı
11. Her bir sayfadaki Meta keywords tag’inde anahtar kelimeler içeren açıklama
kullanılmalı
Sayfa Özellikleri
12. Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi,
navigasyonu iyi analiz edilmeli
13. Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi
sağlanmalı
14. Sayfaların yaşının önemli bir etmen olduğu unutulmamalıdır.
15. Linklerin kırık olmaması gerekmektedir.
16. İndekslenebilir içeriğin oranı artırılmalı, indekslenemeyen içerik tercih
edilmemelidir.
17. Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik
diğer sitelerden alıntı olmamalı)
18. Güncelleme sıklığı arama motorlarına sayfanın aktif bir sayfa olduğunu
söyleyecektir.
19. Site URL’sinde kullanılan “/” adedinin 4’ü geçmemesi önerilmektedir.
20. Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı
kullanımlar, eşanlamlılar sayfada gösterilebilir)
21. Sitenin HTML doğruluğu, HTML doğrulama araçları ile site uygunluğu düzenli
aralıklarla kontrol edilmelidir.
Site - Domain
Özellikleri
22. Sitenin global olarak aldığı linkler, linklerin
popülaritesi önemlidir.
23. Sitenin yaşı önemlidir.
24. Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu önemlidir.
25. Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
26. Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı önemlidir.
27. Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link
açıklaması olarak kullanımı)
28. Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi (Aranan
kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb. oranları ile arama sonucunda
sıralama sonuçlarının değişmesi)
29. Google tarafından sitelere verilen manuel otorite - ağırlık önceliği
(wikipedia, amazon, vb siteler için)
30. Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
31. Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı, indekslenen sayfa
sayısındaki artış önemlidir.
32. Site - domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
33. Google Site Yöneticisi Araçlarında site doğruluğu, hatalı / kırık linkler
İç Linklerin
Özellikleri
34. Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu - <a
href=” “> link açıklaması </a>
35. Link veren sitenin popülerliği
36. Link veren sitenin, içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
37. Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
38. Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması
gerekli)
39. Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda içerik üretiyor olması
40. Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
41. Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
42. Link veren sitelerin domain uzantıları

Yorumlar
Yorum Gönder