OECD
tarafından üye ülkelerde 1998 ortalarında yürütülen ve 1999’da yayınlanan
araştırmaya göre E-Ticaret’in, ekonomik ve sosyal yaşamda oldukça kayda değer
değişikliklere neden olduğu belirlenmiştir;
Ekonomik yaşama ilişkin etkileri;
işletmelerarası rekabeti artırmakta,
işletmelerde genel maliyetleri düşürmekte,
maliyetler fiyatlara yansımakta,
tüketici açısından ürün seçenekleri artmakta,
yukarıdaki © ve (d) bendindeki faktörler ile pazar gücünün
tüketiciye geçmesi sağlanmakta,
“aracısızlaşma” veya “yeni fonksiyonlar üstlenen aracılar”
oluşmakta,
Siber aracılar oluşmakta,
Hayatı kolaylaştırmakta; 7 gün 24 saat (7x24) çalışma prensibi
ile sürekli ticaret ve alışveriş imkanı sunmakta,
7x24 prensibi ile açık olan mağazalar, aracıların da fonksiyon
değiştirmesi ile ürün fiyatlarını 10’a 1 seviyesinde ucuzlatmakta,
halen firma-firma arası %90 firma-tüketici arası %10 civarında
olan oranın, teknolojik altyapının gelişmesi ve tüketiciye daha kolay
ulaşılması ile, firma-tüketici lehinde yükselmesi beklenmekte,
telekomünikasyon alt yapısındaki gelişmeler, ucuz PC’ler, kablo
TV, telefon hatları, vb. altyapı gelişmeleri ile KOBİ’lerin doğrudan evdeki
tüketiciye satış yapması ve pazarını genişletmesi tahmin edilmekte,
E-Ticaretin yaygınlaşmasındaki teknik ve felsefi niteliğin
“şeffaflık” ve “açıklık” olduğu belirtilmekte,
“Açıklık” tüketicinin pazar gücünü artırmakta, fakat kişisel
bilgilerin toplanmasıyla aleyhte kullanılabilecek bir veri tabanı yaratmakta,
E-Ticaret ile zamanın göreli önemi değişmekte, pazara coğrafi
olarak yakın olmanın önemi ortadan kalkmakta,
Firma tedarik/zincir yönetiminde düzenli bir planlama ile
maliyetler düşürülmekte (ABD’de bu konuda %15-20 tasarruf edilmiş durumdadır),
Web tabanlı pazarlama ve siparişi online geçmek de işletme
lehine verimliliği artırmakta,
Sipariş alma, alındı makbuzu, fatura tutarlılığı vb. izlemede
yapılan hatalar E-Ticaret ile düşmekte, böylece genel maliyetler azalmakta,
Pazar yapısını değiştirmekte,
Firmanın iş organizasyonu ve modelleri değişmekte
şeklinde özetlenmektedir.

Yorumlar
Yorum Gönder