Ana içeriğe atla

E-TİCARET’in Ekonomik ve Sosyal Yaşama Etkileri Nelerdir?


OECD tarafından üye ülkelerde 1998 ortalarında yürütülen ve 1999’da yayınlanan araştırmaya göre E-Ticaret’in, ekonomik ve sosyal yaşamda oldukça kayda değer değişikliklere neden olduğu belirlenmiştir;

Ekonomik yaşama ilişkin etkileri;
işletmelerarası rekabeti artırmakta,
işletmelerde genel maliyetleri düşürmekte,
maliyetler fiyatlara yansımakta,
tüketici açısından ürün seçenekleri artmakta,
yukarıdaki © ve (d) bendindeki faktörler ile pazar gücünün tüketiciye geçmesi sağlanmakta,
“aracısızlaşma” veya “yeni fonksiyonlar üstlenen aracılar” oluşmakta,
Siber aracılar oluşmakta,
Hayatı kolaylaştırmakta; 7 gün 24 saat (7x24) çalışma prensibi ile sürekli ticaret ve alışveriş imkanı sunmakta,
7x24 prensibi ile açık olan mağazalar, aracıların da fonksiyon değiştirmesi ile ürün fiyatlarını 10’a 1 seviyesinde ucuzlatmakta,
halen firma-firma arası %90 firma-tüketici arası %10 civarında olan oranın, teknolojik altyapının gelişmesi ve tüketiciye daha kolay ulaşılması ile, firma-tüketici lehinde yükselmesi beklenmekte,
telekomünikasyon alt yapısındaki gelişmeler, ucuz PC’ler, kablo TV, telefon hatları, vb. altyapı gelişmeleri ile KOBİ’lerin doğrudan evdeki tüketiciye satış yapması ve pazarını genişletmesi tahmin edilmekte,
E-Ticaretin yaygınlaşmasındaki teknik ve felsefi niteliğin “şeffaflık” ve “açıklık” olduğu belirtilmekte,
“Açıklık” tüketicinin pazar gücünü artırmakta, fakat kişisel bilgilerin toplanmasıyla aleyhte kullanılabilecek bir veri tabanı yaratmakta,
E-Ticaret ile zamanın göreli önemi değişmekte, pazara coğrafi olarak yakın olmanın önemi ortadan kalkmakta,
Firma tedarik/zincir yönetiminde düzenli bir planlama ile maliyetler düşürülmekte (ABD’de bu konuda %15-20 tasarruf edilmiş durumdadır),
Web tabanlı pazarlama ve siparişi online geçmek de işletme lehine verimliliği artırmakta,
Sipariş alma, alındı makbuzu, fatura tutarlılığı vb. izlemede yapılan hatalar E-Ticaret ile düşmekte, böylece genel maliyetler azalmakta,
Pazar yapısını değiştirmekte,
Firmanın iş organizasyonu ve modelleri değişmekte
şeklinde özetlenmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...