Ana içeriğe atla

ANSI, ASCII VE OSİ NEDİR?

ANSI
Ansi olarak okunur.Amerikan Uluslararası standartlar enstitüsü standart geliştiren iş ve endüstri gruplarından oluşan bir enstitüdür . PC dünyasına bakıldığı zaman ANSI ,SCSI arabirimleri ve ANSI .SYS aygıt sürücüleri  olduğu gibi , C programlama dili içinde öneriler getirmiştir .Ancak bu sadece öneride kalmıştır. 



ASCII
Aski olarak okunur . Türkçe çevrimi ise ''Bilgi Alış-Verişi İçin Standart Amerikan Kodları '' dır . Farklı bilgisayar ve çevre birimleri arasında uyumluluk sağlamak için harflere , sayılara , noktalama işaretlerine ve kontrol karakterlerine sayısal değerler atayan bir standart kodlama yöntemidir .
ASCII ' de her karakter ayrı bir sayıya karşılık gelir . 0...31 arasında ki değerler basılmayan kontrol kodları için kullanılır . 32...127 aralığı , alfabetik harfleri ve yaygın noktalama işaretlerini temsil etmekte kullanılır . 0....127 aralığı standart ASCII karakter seti olarak bilinir.

OSİ
Ağ içerisindeki cihazların haberleşmesinde bir standart oluşturmak amacıyla ISO tarafından OSI açık sistem arabağı geliştirilmiştir. OSI ağ protokollerinin bağlandığı ve organize edildiği yeri sağlamaktadır
OSI’nin katmanları.
Veri iletim katmanı;
Bu katman aynı ağ üzerindeki cihazlar arasındaki veri iletimiyle ilgilidir. Bu seviyede bir takım hata kontrol ve yakalama özellikleride tanımlanır. FDDI gibi LAN teknolojileri bu teknolojiyle çalışırlar.
Fiziksel Katman;
Fiziksel seviye OSI modelinin en alt tarafında ve cihazların haberleşmesinde kullanılır.Sinyallerin iletimini tanımlayan seviyedir. Repeater bu sistemi tekrarlayan bir cihaz olarak  örnek gösterilebilinir.

Ağ katmanı;
Bu katman diğer iki katmandan farklı olarak farklı ağlar arasındaki veri iletimi ile ilgilenen genel paketler üzerinde değişiklik yaparak farklı ağlar arasında taşınabilmesi için taşıma adresleri yapısı kurar.Bu sayede  routerlar çalışmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...