Her sanal mağaza satışlarını artırmak, işlerini büyütmek ve
karlarını maksimize etmek ister. Birçok mağaza için satışların tutarı yani ciro
en büyük ölçüdür. Halbuki başarılı mağazalar, satış hacmi dışında, gelir ve
karlarını artıracak çeşitli değişkenleri izlerler. Bunu yaparken web
istatistiklerinden yararlanırlar.
1. Seviye (Rank):
Seviyeniz, sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında nasıl
konumlandığını gösterir. Örneğin bilgisayar satıyorsanız, “bilgisayar” kelimesi
ile arama yapıldığında arama motorlarında ilk sayfada gelmeniz önemli
olacaktır. Bu yüzden mağazanızla ilgili kelimelerde “arama motoru
optimizasyonu” yapmakta ya da yaptırmakta fayda vardır. Eğer arama sayfalarında
ilk sayfalarda gelmiyorsanız, müşterilerin sizi bulması oldukça zor olacaktır.
2. Bakanlar ve
Alanlar İyi Analiz Edilmeli:
Bakanlar, ziyaretçilerdir. Alanlar ise ziyaretini
alışverişle sonuçlandıranlardır. Herhangi bir kampanya ya da reklam sonrasında,
ziyaretçilerle alışveriş yapanlar arasındaki oranı izlemeniz gerekir. (Dönüşüm
Oranı) Oran artarsa yaptığınız kampanya başarılı demektir. Ayrıca
ziyaretçilerin siteye giriş ve siteden çıkış sayfalarını doğru yorumlamanız
önemlidir. Ziyaretçilerin çoğu ana sayfadan girip yine oradan çıkıyorlarsa
sitenize yanlışlıkla geldiklerini ya da istediklerini bulamadıklarını
anlayabilirsiniz. Yaptığınız kampanyalardan hangisini işe yarayıp hangisinin
yaramadığını ve hangilerinin ziyaretçileri müşterilere dönüştürdüğünü bu
şekilde görebilirsiniz.
3. Ziyaret
Güzergahı:
Sitenize girenlerin hangi sayfaları tıklayarak gezdiğini ve
alışverişi sonuçlandırdıklarını mutlaka izlemeniz gerekir. Örneğin siteye girer
girmez arama yapanlar çoğunluktaysa ana sayfa tasarımınız siteye ilk giren için
kolay bir kullanıma sahip değil demektir. Aynı zamanda alışveriş yapanların
izledikleri yol, çapraz satışınız için kullanacağınız yoldur. Ayrıca sitenizden
en çok çıkış olan sayfalar için alternatif tasarım ve içerik düşünmelisiniz.
Eğer ziyaretçiyi girişte doğru karşılar, ziyaret esnasında rahat ettirirseniz
alışveriş yapması kaçınılmaz olacaktır.
4. Offline
Satışlar:
Birçok ziyaretçi fiyat araştırması için sitenizi ziyaret
ediyor olabilir. Onlara fiziksel mağazanıza geldiklerinde veya telefonla
aradıklarında da vereceğiniz hizmetleri düzenlemelisiniz. Eğer sitenize girip
ürün kataloğunu inceledikten sonra sitenizden çıkılıyorsa, bu şekilde
davranıldığını düşünebilirsiniz.
5. Tekrar
Alışveriş Yapanlar:
Önemli ve sadık müşterilerinizi ifade eder. Daha önce
alışveriş yapmış ve tekrar alışveriş yapan üyelerin, sizden aldığı ürün /
hizmetten memnun kaldığını, sürekli müşteriniz olacağını düşünebilirsiniz. Bu
yüzden tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi izlemeniz gerekir. Bu kişilerin
daha önce ne aldıklarını biliyorsanız, çapraz satış yapabilmeniz de olasıdır.
6. Sitede Kalınan
Süre:
Ziyaretçinin sitenizde geçirdiği süre oldukça önemlidir. Bu
süre ziyaretçileri sitenizde ne kadar tutabildiğinizi gösterir. Hemen çıkma
oranının (1-10 saniye) düşürülmesi ile ilgili çalışmalar yapılmalıdır.
7. Alışverişten
Son Anda Vazgeçme:
Alışveriş sepetini tam ödemek üzere iken vazgeçen
müşterilerinizi ve ne almak istediklerini izlemeniz gerekir. Sitenizin
kullanışsızlığı vb. çeşitli sebepler buna yol açabilir. Keşfetmeli ve
düzeltmelisiniz. Eğer hata sizdeyse müşteri kaybetmeye devam edeceksiniz
demektir.
8. Ortalama Sayfa
Gösterimleri:
Kullanıcı başına gezilen sayfa sayısını ifade eder. Sitede
kalınan süre ile doğru orantılı olarak artacaktır. En az 5 sayfa olması
gerekmektedir. Eğer daha düşük ise, sitenizin navigasyonunu gözden geçirebilirsiniz.
9. Tarayıcı
Yetenekleri:
Ziyaretlerin satışa dönüşmemesinin nedenlerinden birisi de
popüler web tarayacılarının sitenizin içeriğini düzgün göstermiyor olması
olabilir. Popüler tarayıcılar ile ödeme adımlarınızın kullanım, fonksiyon
testlerini yapabilirsiniz.
10. Satın Alma
Ziyaretleri:
Satın alma davranışıyla sonuçlanan ziyaretlerin hangi
kaynaklardan sitenize geldiğini izlemelisiniz. Google organics, banner
kampanyası, basın bülteni gibi istatistikleri takip ederek verimli kampanyaları
analiz edebilirsiniz.

Yorumlar
Yorum Gönder