Ana içeriğe atla

E-ticarette Satış Nasıl Arttırılır?

Her sanal mağaza satışlarını artırmak, işlerini büyütmek ve karlarını maksimize etmek ister. Birçok mağaza için satışların tutarı yani ciro en büyük ölçüdür. Halbuki başarılı mağazalar, satış hacmi dışında, gelir ve karlarını artıracak çeşitli değişkenleri izlerler. Bunu yaparken web istatistiklerinden yararlanırlar.


1. Seviye (Rank):

Seviyeniz, sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında nasıl konumlandığını gösterir. Örneğin bilgisayar satıyorsanız, “bilgisayar” kelimesi ile arama yapıldığında arama motorlarında ilk sayfada gelmeniz önemli olacaktır. Bu yüzden mağazanızla ilgili kelimelerde “arama motoru optimizasyonu” yapmakta ya da yaptırmakta fayda vardır. Eğer arama sayfalarında ilk sayfalarda gelmiyorsanız, müşterilerin sizi bulması oldukça zor olacaktır.

2. Bakanlar ve Alanlar İyi Analiz Edilmeli:

Bakanlar, ziyaretçilerdir. Alanlar ise ziyaretini alışverişle sonuçlandıranlardır. Herhangi bir kampanya ya da reklam sonrasında, ziyaretçilerle alışveriş yapanlar arasındaki oranı izlemeniz gerekir. (Dönüşüm Oranı) Oran artarsa yaptığınız kampanya başarılı demektir. Ayrıca ziyaretçilerin siteye giriş ve siteden çıkış sayfalarını doğru yorumlamanız önemlidir. Ziyaretçilerin çoğu ana sayfadan girip yine oradan çıkıyorlarsa sitenize yanlışlıkla geldiklerini ya da istediklerini bulamadıklarını anlayabilirsiniz. Yaptığınız kampanyalardan hangisini işe yarayıp hangisinin yaramadığını ve hangilerinin ziyaretçileri müşterilere dönüştürdüğünü bu şekilde görebilirsiniz.

3. Ziyaret Güzergahı:

Sitenize girenlerin hangi sayfaları tıklayarak gezdiğini ve alışverişi sonuçlandırdıklarını mutlaka izlemeniz gerekir. Örneğin siteye girer girmez arama yapanlar çoğunluktaysa ana sayfa tasarımınız siteye ilk giren için kolay bir kullanıma sahip değil demektir. Aynı zamanda alışveriş yapanların izledikleri yol, çapraz satışınız için kullanacağınız yoldur. Ayrıca sitenizden en çok çıkış olan sayfalar için alternatif tasarım ve içerik düşünmelisiniz. Eğer ziyaretçiyi girişte doğru karşılar, ziyaret esnasında rahat ettirirseniz alışveriş yapması kaçınılmaz olacaktır.

4. Offline Satışlar:

Birçok ziyaretçi fiyat araştırması için sitenizi ziyaret ediyor olabilir. Onlara fiziksel mağazanıza geldiklerinde veya telefonla aradıklarında da vereceğiniz hizmetleri düzenlemelisiniz. Eğer sitenize girip ürün kataloğunu inceledikten sonra sitenizden çıkılıyorsa, bu şekilde davranıldığını düşünebilirsiniz.

5. Tekrar Alışveriş Yapanlar:

Önemli ve sadık müşterilerinizi ifade eder. Daha önce alışveriş yapmış ve tekrar alışveriş yapan üyelerin, sizden aldığı ürün / hizmetten memnun kaldığını, sürekli müşteriniz olacağını düşünebilirsiniz. Bu yüzden tekrar alışveriş yapan müşterilerinizi izlemeniz gerekir. Bu kişilerin daha önce ne aldıklarını biliyorsanız, çapraz satış yapabilmeniz de olasıdır.

6. Sitede Kalınan Süre:

Ziyaretçinin sitenizde geçirdiği süre oldukça önemlidir. Bu süre ziyaretçileri sitenizde ne kadar tutabildiğinizi gösterir. Hemen çıkma oranının (1-10 saniye) düşürülmesi ile ilgili çalışmalar yapılmalıdır.

7. Alışverişten Son Anda Vazgeçme:

Alışveriş sepetini tam ödemek üzere iken vazgeçen müşterilerinizi ve ne almak istediklerini izlemeniz gerekir. Sitenizin kullanışsızlığı vb. çeşitli sebepler buna yol açabilir. Keşfetmeli ve düzeltmelisiniz. Eğer hata sizdeyse müşteri kaybetmeye devam edeceksiniz demektir.

8. Ortalama Sayfa Gösterimleri:

Kullanıcı başına gezilen sayfa sayısını ifade eder. Sitede kalınan süre ile doğru orantılı olarak artacaktır. En az 5 sayfa olması gerekmektedir. Eğer daha düşük ise, sitenizin navigasyonunu gözden geçirebilirsiniz.

9. Tarayıcı Yetenekleri:

Ziyaretlerin satışa dönüşmemesinin nedenlerinden birisi de popüler web tarayacılarının sitenizin içeriğini düzgün göstermiyor olması olabilir. Popüler tarayıcılar ile ödeme adımlarınızın kullanım, fonksiyon testlerini yapabilirsiniz.

10. Satın Alma Ziyaretleri:

Satın alma davranışıyla sonuçlanan ziyaretlerin hangi kaynaklardan sitenize geldiğini izlemelisiniz. Google organics, banner kampanyası, basın bülteni gibi istatistikleri takip ederek verimli kampanyaları analiz edebilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...