Firmanızın kendi web sunucusu olmadığı sürece internet mağazanızı bir barındırma şirketinde tutmanız gerekmektedir. Web host, kendi makinesinde sizin siteniz için bir yer ayırarak bu alanı size kiralayan firma demektir.
Web Host’un dikkatli seçilmesi; sitenizin yavaş gelmesi, sayfaların gelmemesi
ya da bazı uygulamaların çalışmaması gibi sorunlar yaşamamak için önemlidir.
Sizin işinize etkisi açısından ise tekrar gelmeyen ziyaretçi ve müşteri kaybı
anlamına gelmektedir.
b) Nasıl Seçilir?
Web Host seçimi yaparken aşağıdaki konularda dikkatli olmalısınız:
·
ISP yada dedicated Web host mudur?
Birçok Internet Servis Sağlayıcı (ISP) ve ayrılmış Web host’ları
barındırma hizmeti sunmaktadır. Peki ama hangisi seçilmeli?
Birçok ISP barındırma dışında servisler de sunmaktadır ve bu ürünleri
barındırma hizmeti ile birlikte paketleyerek satmaya çalışmaktadırlar.. Buna
internet erişimi, e-posta servisi örnek verilebilir.
Web host’lar ise ek servis olmadan sadece barındırma hizmeti verirler. Bunun
avantajı ISP’lerde farklı uygulanmalardan kaynaklanan trafik sıkıntısının,
burada yaşanmacak olmasıdır. Yani başka uygulamalar internet sitenize erişimde
performans kaybı yaratmayacaktır.
·
İşletim sistemi nedir?
İşletim sistemleri Unix ya da .NET olmalıdır. Eğer internet mağazanızda
dinamik uygulamalara yer verecekseniz bu uygulamalara hangi işletim sisteminin
daha uygun olacağını araştırmalısınız.
·
Alışveriş yazılımına sahip midir?
Bazı barındırma hizmeti veren firmalar alışveriş yazılımlarını da
kullanıma açarlar. Sitenizin kurulmasında yardımcı olurlar, sanal pos
ayarlamaları konusunda destek verirler ve bunun içinde ek bir ücret talep
edebilirler. Eğer kendi yazılımınızla bir internet mağazası oluşturuyor iseniz,
bu yazılımın barındırma şirketiniz tarafından desteklenip desteklenmediğini
öğrenmelisiniz.
·
Ne kadar alan tahsis edecektir?
Ortalama bir web sayfasının 100 kb olduğunu kabul edersek 10MB’lık bir
alanda 100 web sayfası barındırılabilir. Eğer sitenizde daha gelişmiş teknolojiler
kullanılıyorsa (Shockwave Flash, Real Audio, Quicktime Video vb.) daha fazla
alana ihtiyacınız olacak demektir.
·
Trafik limitleri nelerdir?
Barındırma şirketine ödeyeceğiniz fiyatın ne kadarlık bir trafik için
olduğunu sormalısınız. Eğer siteniz çok başarılı olursa gelecek olan yoğun
trafik sebebiyle ödeyeceğiniz ücret artabilecektir.
·
Erişim hızı nedir?
Bandwidth bir zaman diliminde transfer olan veri miktarıdır. Firmanın
kaç Mbit’lik bir hız taşıdığını sorgulamalısınız.
·
Güvenlik ve Güvenilirlik
Web Host’unuzun hacker’ları sistemden uzak tutacak aktiviteleri
yaptığından emin olun. Eğer müşterilerinizden kredi kartları ile ödemelerini
yapmalarını isteyecekseniz hosting(barındırma) firmanızın SSL yada 3D Secure
gibi sistemlere uygunluğunu sorgulayınız.
·
Yardım ve Destek
Bu hizmet firmadan firmaya farklılık göstermektedir. Eğer birşeyler
ters giderse nasıl bir önlem alacaklarını, hatayı nasıl gidereceklerini ve acil
durumlarda telefon ya da çalışan açısından nasıl destek verebileceklerini
değerlendiriniz. Öte yandan veritabanı gibi sistemlerin güncellenmesi durumunda
verecekleri destekleri de sorgulamalısınız.
·
Ekstralar
Hosting firmasının vaad ettiği ekstra hizmetleri değerlendirin. Örneğin
satış, pazarlama desteği, tasarım yardımı, mağaza yazılımı, üyelik sistemi ve
raporlama bu ekstralar arasında sayılabilir.
·
Maliyet
Parasal açıdan aşağıdaki soruların mutlaka yanıtlanması ve
alterantifler arasında karşılaştırmalar yapılması gerekir:
- Aylık ücret?
- Minimum üyelik periyodu
var mıdır?
- Aylık üyelik siteyi yapma
ve geliştirme çalışmalarınıda içermekte midir?
- Ekstra web alanı için ne
kadar ödenecektir?
- Daha hızlı erişim için
ekstra ücret istenmekte midir?

Yorumlar
Yorum Gönder