Ana içeriğe atla

Barındırma (Hosting) Nedir?

Firmanızın kendi web sunucusu olmadığı sürece internet mağazanızı bir barındırma şirketinde tutmanız gerekmektedir. Web host, kendi makinesinde sizin siteniz için bir yer ayırarak bu alanı size kiralayan firma demektir. 



Web Host’un dikkatli seçilmesi; sitenizin yavaş gelmesi, sayfaların gelmemesi ya da bazı uygulamaların çalışmaması gibi sorunlar yaşamamak için önemlidir. Sizin işinize etkisi açısından ise tekrar gelmeyen ziyaretçi ve müşteri kaybı anlamına gelmektedir.

b) Nasıl Seçilir?

Web Host seçimi yaparken aşağıdaki konularda dikkatli olmalısınız:

·         ISP yada dedicated Web host mudur?

Birçok Internet Servis Sağlayıcı (ISP) ve ayrılmış Web host’ları barındırma hizmeti sunmaktadır. Peki ama hangisi seçilmeli?
Birçok ISP barındırma dışında servisler de sunmaktadır ve bu ürünleri barındırma hizmeti ile birlikte paketleyerek satmaya çalışmaktadırlar.. Buna internet erişimi, e-posta servisi örnek verilebilir.

Web host’lar ise ek servis olmadan sadece barındırma hizmeti verirler. Bunun avantajı ISP’lerde farklı uygulanmalardan kaynaklanan trafik sıkıntısının, burada yaşanmacak olmasıdır. Yani başka uygulamalar internet sitenize erişimde performans kaybı yaratmayacaktır.

·         İşletim sistemi nedir?

İşletim sistemleri Unix ya da .NET olmalıdır. Eğer internet mağazanızda dinamik uygulamalara yer verecekseniz bu uygulamalara hangi işletim sisteminin daha uygun olacağını araştırmalısınız.

·         Alışveriş yazılımına sahip midir?

Bazı barındırma hizmeti veren firmalar alışveriş yazılımlarını da kullanıma açarlar. Sitenizin kurulmasında yardımcı olurlar, sanal pos ayarlamaları konusunda destek verirler ve bunun içinde ek bir ücret talep edebilirler. Eğer kendi yazılımınızla bir internet mağazası oluşturuyor iseniz, bu yazılımın barındırma şirketiniz tarafından desteklenip desteklenmediğini öğrenmelisiniz.

·         Ne kadar alan tahsis edecektir?

Ortalama bir web sayfasının 100 kb olduğunu kabul edersek 10MB’lık bir alanda 100 web sayfası barındırılabilir. Eğer sitenizde daha gelişmiş teknolojiler kullanılıyorsa (Shockwave Flash, Real Audio, Quicktime Video vb.) daha fazla alana ihtiyacınız olacak demektir.

·         Trafik limitleri nelerdir?

Barındırma şirketine ödeyeceğiniz fiyatın ne kadarlık bir trafik için olduğunu sormalısınız. Eğer siteniz çok başarılı olursa gelecek olan yoğun trafik sebebiyle ödeyeceğiniz ücret artabilecektir.

·         Erişim hızı nedir?

Bandwidth bir zaman diliminde transfer olan veri miktarıdır. Firmanın kaç Mbit’lik bir hız taşıdığını sorgulamalısınız.

·         Güvenlik ve Güvenilirlik

Web Host’unuzun hacker’ları sistemden uzak tutacak aktiviteleri yaptığından emin olun. Eğer müşterilerinizden kredi kartları ile ödemelerini yapmalarını isteyecekseniz hosting(barındırma) firmanızın SSL yada 3D Secure gibi sistemlere uygunluğunu sorgulayınız.

·         Yardım ve Destek

Bu hizmet firmadan firmaya farklılık göstermektedir. Eğer birşeyler ters giderse nasıl bir önlem alacaklarını, hatayı nasıl gidereceklerini ve acil durumlarda telefon ya da çalışan açısından nasıl destek verebileceklerini değerlendiriniz. Öte yandan veritabanı gibi sistemlerin güncellenmesi durumunda verecekleri destekleri de sorgulamalısınız.

·         Ekstralar

Hosting firmasının vaad ettiği ekstra hizmetleri değerlendirin. Örneğin satış, pazarlama desteği, tasarım yardımı, mağaza yazılımı, üyelik sistemi ve raporlama bu ekstralar arasında sayılabilir.

·         Maliyet

Parasal açıdan aşağıdaki soruların mutlaka yanıtlanması ve alterantifler arasında karşılaştırmalar yapılması gerekir:

  • Aylık ücret?
  • Minimum üyelik periyodu var mıdır?
  • Aylık üyelik siteyi yapma ve geliştirme çalışmalarınıda içermekte midir?
  • Ekstra web alanı için ne kadar ödenecektir?
  • Daha hızlı erişim için ekstra ücret istenmekte midir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPAY ZEKÂ'NIN KISA TARİHÇESİ

           Yapay Zekâ' nın tarihçesi çeşitli biçimlerde, çeşitli dönemlere ayrılabilir. Uygun bir akışı içermesi bakımından aşağıdaki gibi bir sınıflandırma benimsenmiştir:           Tarih Öncesi Dönem: Bundan binlerce yıl öncesinde insanlığın zor anlaşılır bir düşüncesi vardı; insan vücudu dışında bir zekâ yaratmak... Bu konuda eski Yunan mitolojisinde de birtakım örneklere rastlamak olasıdır; rüzgarın yaratıcısı olarak bilinen Daedelus' un bir yapay insan yaratmaya teşebbüs etmesi buna bir örnek olarak gösterilebilir...           Yapay Zekâ için önemli dönüm noktası 1884 yılıdır. Bu tarihte, Charles Babbage adındaki bir bilim adamı, bazı zeki davranışlar göstermesini istediği bir takım makinalar üzerinde deneyler yapmaktaydı. İnsan kadar zeki olamayacağı üzerinde hemfikir olunan bu makinalar üzerinde çalışmalar sürdürülerek, nihayet 1950 yılına gelindi ve bu tari...

Flutter'da Widgetlar Arasına Çizgi (Divider)Ekleme ve Üzerine Yazı Yazma Nasıl Yapılır?

Flutter'da bir arayüz tasarlarken widgetların arasında bir çizgi koymak isteyebilirsiniz. Bu sayede arayüzleriniz daha derli toplu görünecektir. Pek çok uygulamada da kullanılan basit bir widget var bu işi yapan: Divider(), Çizgi eklemek istediğiniz yere Divider(), yazarak ekleyebilirsiniz. Kullanımı bu kadar kolay. Renk vermek için ise color: özelliğini kullanabilirsiniz.  Divider(color: Colors.red,), Divider'a Nasıl Yazı Eklenir? Divider'ın ortasına bir yazı ekleyerek yukarıdaki gibi bir görünüm elde etmek istiyor olabilirsiniz. Divider'ın böyle bir özelliği yok ama küçük bir hile ile bu işi çözebiliriz. Bunun için bir Row widget'ın içine iki diveder, aralarında bir text ekleyeceğiz. İşte kullanacağımız kodlar: En basit haliyle: Row ( children : < Widget >[ Expanded ( child : Divider () ), Text ( "OR" ), Expanded ( child : Divider () ), ] ) Biraz d...

E-Ticarette Taraflar Kimlerdir?

E-Ticarette taraflar dört ayrı başlıkta incelenmektedir; Firma-Firma : Firmaların elektronik ortamda tedarikçiye sipariş vermesi, faturalarını temin etmesi ve bedellerini ödemesi bu bölümde değerlendirilmektedir. 1999 yılı verilerine göre; Firma-Firma kategorisindeki ticari işlemler, E-Ticaret cirosunun %90’nını oluşturmaktadır. Firma-Müşteri : WWW teknolojisindeki hızlı gelişmeler sonucunda ortaya çıkan Sanal Mağaza uygulamaları ile İnternette firmalar elektronik ortamda; bilgisayardan otomobile, kitapdan pizzaya birçok ürünün doğrudan tüketiciye satışını yapmaya başlamıştır. Firma-Kamu : Firmalar ile kamu kuruluşları arasındaki ticari işlemleri kapsayan bu bölümde kamu ihalelerinin İnternette yayınlanması ve firmaların elektronik ortamda teklif vermeleri ilk örnekleri oluşturmaktadır. E-Ticaretin yaygınlaşmasını desteklemek amacı ile kamunun vergi ödemeleri, gümrük işlemleri de sanal dünyaya taşınmaktadır. Birey-Kamu : Henüz yaygın örnekleri olmayan bu kat...