Elektronik ticarette alıcı ve satıcı
birbirlerini görmeksizin iş yaptıklarından karşılıklı olarak güvenin sağlanması
için ek bir takım önlemler almaya ihtiyaç duyarlar. Öncelikle alıcı ve satıcı
taraflar birbirlerinin kimliklerinden emin olmak isterler. İşte bu ihtiyaç
dijital imza ve dijital sertifikaların geliştirilme nedenidir. Bunlar
aracılığıyla iki taraf birbirlerinin kimliğinden emin olabilmektedir.
Türkiye’de şu anda dijital sertifikalar ile ilgili yasal altyapı henüz
oluşturulmadığı için alıcı tarafında bulunan bireysel kullanıcılar henüz
dijital sertifika kullanmaya başlamamışlar, satış yapan siteler de
müşterilerine bunu şart koşmamışlardır. Bu nedenle satıcılar alıcıların
kimliklerini kontrol edememektedirler. Ancak Garanti Bankası’nın ödeme
sistemini kullanarak Internet’ten satış yapmak isteyen firmalara bankamız bu
şartı getirmiş ve böylece tüketicilerin alışveriş yaptıkları sitenin kimliği
ile ilgili kuşku duymalarını önlemiştir.
Elektronik
ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da
alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek durumunda
kaldıkları kredi kartı vb. bilgilerin Internet üzerinden iletilirken üçüncü
şahısların eline geçmesi riskidir. Bilindiği gibi özellikle telefonla yapılan
satışlarda (gazeteye ilan vermek, katalog satışları vb) kredi kartı numarası ve
son kullanma tarihi alışveriş için yeterli olmaktadır. Bu yüzden bu bilgilerin
korunması elektronikticaretin gelişimi için büyük önem taşımaktadır.
Ancak elektronik ticarette kredi kartı bilgilerinin
başkalarının eline geçme riski günlük hayattakine göre çok daha azdır. Günlük
hayatta ödeme yaparken kredi kartı bir başkasına verilmekte, bu yüzden kredi
kartının üzerindeki bilgilerin gizliliği büyük oranda ortadan kalkmaktadır.
Sanal alışveriş hizmeti veren firmalar, kredi kartı bilgilerinin güvenliği ve
gizliliğini sağlamak için yaygın olarak SSL ve SET gibi

Yorumlar
Yorum Gönder